15 Şubat 2013 Cuma

Kırmızı Işık - Yavuz Semerci


Yavuz Semerci
ysemerci@htgazete.com.tr
Kırmızı ışık...
15 Şubat 2013 Cuma, 09:54:44 Güncelleme: 13:27:41

ETE sabuna dokunmayan gazetecilik dünyanın en güzel işlerinden birisidir. Kimse size kızmaz.
Darılmaz. Sesini yükseltmez. Hakkınızda dedikodu yapmaz. Kırmaz. Kırıcı davranmaz. Yalanlarla sizi itibarsızlaştırmaya çalışmaz. Yaşar gidersiniz. Havadan, sudan, aşktan, sistemin sıkıntılarından bahsederek mesleki yaşamınızı tamamlarsınız. Hele ekonomi yazarıysanız, bir ömür boyu, makro ekonomik göstergeler üzerine faydalı yazılar yazmak, yorum yapmak kolaydır. Emek, bilgi ister ama yine de dertsiz başınıza dert almazsınız. Ancak ekonomi yazarı olup mikro konulara daldınız mı,
"Niye?", "Neden?" diye sordunuz mu, alanı, satanı sorguladınız mı işiniz zorlaşır. Mutlaka birinin ayağına basarsınız.
*
Son günlerde Galatasaray üzerine cahillik ve bilgisizlik kokan garip bir tartışma dönüyor. Bu tartışma ve kavga içinde kimi Galatasaray taraftarının tepkisini çekiyorum. Neden bu işleri kurcaladığımı sorgulayıp duruyorlar. Bu kavganın içine kendisini balıklama atanların, hiçbir yazımı okumadıklarına eminim.
Bizim işimiz tanıklık aslında. Neye tanıklık ettiğimizi kamuoyuna duyurmak.
Kendi konumu şöyle özetleyebilirim: Ben Galatasaray'ın yönetiminin kırmızı ışıkta geçtiğini yazıyorum.
Birileri de "Hayır" diyor. Ben "Yapılanlar kanuna uygun olabilir ama etik değil" diyorum, birileri "Halt etmişsin" diyor. Detaylarıyla anlatıyorum, "Yanlış yazıyorsun" diyorlar.
Benim gibi insanlar bir şeyler yazdığı için kimseye ceza verilmez, yaptırım uygulanmaz. Otorite, ilgili kurum sadece baskı altında kalır. Onların dikkatini çekersiniz. 

Nitekim, SPK, yazılanların doğru olduğunu önceki gün teyit etti. Ve dedi ki: "Galatasaray yatırımcılarına tam ve doğru bilgilendirme yapmayarak suç işlemiştir. Bu nedenle zarara uğrayanlar var ise mahkemelere gidebilir!"

Yüksek oranlı sermaye artışlarının küçük yatırımcıları ezebileceğini, bu nedenle durdurulması gerektiğini söylemiştim. SPK aynı kapıya çıkan, şunu dedi: "Sermaye artırımı yapabilirler ama önce çağrı yapacaklar. Yani küçük yatırımcılara şirketten ayrılma hakkı tanıyacaklar... "

Yani kırmızı ışık ihlalini, otorite inceledi, tespit etti ve küçük yatırımcıların mağdur olmasını engellemek için önlem aldı. Üstelik bu kavga, Galatasaray yönetimi ile Galatasaray futbol takımına da sahip şirketin Galatasaraylı ortakları arasındadır.
Konuyla ilgisi olmayan, bilgisiz, yanlış yönlendirilen küçük bir taraftar grubu var. Bunların işi gücü küfür etmek. Dönüp kendi yönetimlerine (eski veya yeni) "Neden yanlış yaptınız, neden doğru bilgilendirme yapmıyorsunuz?" diyeceklerine, "Yaptığınız yanlış" diyen, "Kırmızı ışıkta geçtin" diyen gazetecilere "küfürname" yazıyorlar. 

Allah'tan büyük bir taraftar kitlesi gerçeği görüyor. Öyle olmasa, eski yöneticileri Adnan Polat bile televizyona çıkıp "Etik dışı işler oluyor" diye söylenmezdi. Özetle,
Galatasaray ruhunu üç kuruşluk kazançlarına alet etmek isteyenlerle Galatasaraylıların
hesaplaşacağına inanıyorum...
Ben aradan çekileyim efendim...

Merak edenlere küçük bir not: 
Sermaye artışları öyle veya böyle sonuçlanacak. Gözler ikinci büyük
ekonomik gelir kapısı olan Riva projesine dönecek. O arazinin yanında arazi kapatanlarla
Galatasaray'da yöneticilik yapanlar arasında bir ilişki var mı yok mu diye sorgulanacak. Taraftarların hiç değilse bu kez tartışmalara hazırlanmak için bilgilenmelerinde fayda var...)

http://www.haberturk.com/yazarlar/yavuz-semerci/820269-kirmizi-isik

 

ANTİBUKALEMUNSPOR Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger