15 Şubat 2012 Çarşamba

Trabzon lehine şike yaptığını televizyonda itiraf eden hakem

''Bülent Yavuz maçtan önce bana Trabzonspor kazansa iyi olur'' dedi. Maçı eze eze 2-1 kazandılar ama ben gördüğüm halde Samsun'un penaltısını veremedim.'

Mahkemede aklandı
Önceki gece Telegol programında eski hakem Sadık İlhan'ın yaptığı açıklamalar gündeme bomba gibi düştü. İsmi Ali Fevzi Bir'le birlikte şike iddialarına kansan ve bu nedenle 1 ay tutuklu kalan İlhan daha sonra mahkemede beraat etmişti. İlhan, hakemlerin üzerinde büyük baskı olduğunu söyleyerek başından geçen bir olayı şöyle anlattı: "İki yıl önce Bülent Yavuz bana bir Samsun-Trabzon maçı öncesinde Trabzon kazansa iyi olur' dedi. Ben bu durum karşısında sesimi çıkaradım. Herhangi bir yere şikayette de bulunmadım. Nasıl bulunacaksın zaten. Kadıyı kadıya mı şikayet edeceksin? Allahtan Trabzon bileğinin hakkıyla eze eze kazandı. Ama Samsun'un bir penaltısını gördüğüm halde çalamadım. Görmek mi istemedim, Yavuz'un sözleri mi aklımda kaldı bilemiyorum ama çalamadım."

'D.Bakır maçı vermeyin'
MHK işleyişinin hatır şikelerine yol açtığını söyleyen İlhan, "Benim Diyarbakır'a sempatim olduğunu sağır sultan bile duydu. Diyarbakır'ın 1. lige çıkma sürecinde 'Bana Diyarbakır maçları vermeyin' dedim ama iki kez verdiler. İkisinde de Diyarbakır kazandı ama hakkıyla. Hepimiz insanız, bazı şeylerden etkileniyoruz. 3 Büyükler'in maçlarında hiçbir MHK üyesi gelip telkinde bulunamaz ama Anadolu'da işler farklı. Oradaki MHK üyeleri kulüplerle içli dışlı olmuştur. Eğer evsahibi takım yenerse, gelip 'Aferin' der şapur şupur öper, yenilirlerse surat ekşitirler" dedi.

'Rüşvet teklif edildi'
İlhan ayrıca kendisine şike teklif edildiğini de doğrulayarak şöyle konuştu: "Bana birkaç kez rüşvet teklif edildi. Birincisinde 'Aklınıza gelen en büyük rakamı yazın' dediler. Birinde de 300-400 bin dolar teklif ettiler. Hepsini geri çevirdim. Çıkıp bu maçları yönettim. Rüşvetle ilgili tüm maçlarımı dört dörtlük yönettim. Bu olayları gerekli yerlere bildirmedim. Şikayet etsen bir dert, etmesen bir dert. Hakem arkadaşlarımız bunları aşabilir aslında. Ama MHK arkasında olursa aşar. Ama MHK da başka dert."

http://haber.gazetevatan.com/0/16117/15/Haber
 

ANTİBUKALEMUNSPOR Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger